Kjøretøysstopp Avstand og tid Motorvei og sikkerhetsteknikere har noen generelle retningslinjer de har utviklet seg gjennom årene, og holder nå som standarder. For eksempel, hvis en gaten er tørr, kan den gjennomsnittlige føreren trygt avta en bil eller lett lastebil med rimelig gode dekk med en hastighet på omtrent 15 fot per sekund (fps). Det vil si at en sjåfør kan sakte med denne hastigheten uten forventet sannsynlighet for at kontrollen av kjøretøyet vil gå tapt i prosessen. Målet for hastighet er avstand dividert med tid (fps), oppgitt som føtter per sekund. Målet for akselerasjon (eller retardasjon i dette tilfellet) er føtter per sekund per sekund. Det antar en rimelig god koeffektivitet av friksjon på ca. 0,75 bedre er .8 eller høyere, mens forhold eller dekkkvalitet kan gi en verre faktor på .7 eller lavere. Uansett hastigheten, er hastigheten redusert 15 fps hvert sekund. Hvis starthastigheten er 60 mph, 88 fps, etter 1 sekund er gått, vil kjøretøyhastigheten være 73 fps, etter 2 sekunder vil det være 58 fps som gradvis reduseres deretter. For den sanne matematiske perfeksjonisten (en som bærer PI til 1000 desimaler), ville det vært teknisk riktig å indikere at formelen er fpsps heller enn fps, men langt mindre forståelig for de fleste drivere. Siden ved hastigheter på 200 mph eller mindre er forskjellen fra en metode til den andre i tusener av sekunder, våre beregninger i disse eksemplene er basert på enkle fps-beregninger. Gitt det forrige settet av forhold, ville det bety at en sjåfør kunne stoppe det beskrevne kjøretøyet i totalt 6,87 sekunder (inkludert en 1 sekunders forsinkelse for sjåførreaksjon) og din totale stoppavstand ville være 302,28 fot, litt mer enn et fotballbane i lengde Nesten alle eksisterende produksjonsvogner som er publisert, viser bremsepåvirkningsprøver, som tyder på stoppavstander fra 60 km / t, som typisk er 120 til 140 fot, litt mindre enn halvparten av de projiserte sikkerhetsavstandene. Mens tallene sannsynligvis er oppnåelige, er de ikke realistiske og absolutt ikke gjennomsnittlige de pleier å være misvisende, og for de som faktisk leser dem, skaper de en falsk følelse av sikkerhet. Ved å øke bremsevitenskapen, kan førerne redusere både tiden det tar å stoppe og avstanden som tas for å stoppe et kjøretøy. Under lukkede kursforhold oppnår profesjonelle drivere ofte 1g retardasjon (32 fpsps) eller bedre. En rimelig dyktig fører kunne lett få retardasjonshastigheter på over 20 fpsps uten tap av kontroll. Det er meget mulig og sannsynlig at med en viss innsats kan føreren som forsøker å være oppmerksom på bremsesikkerhetsprosedyrer og praksis, og bør få bedre bremsing (sikkert) enn retningslinjene som brukes nasjonalt, nærmer seg den profesjonelle driverens publiserte ytelsestester. For å avgjøre hvor lang tid det vil ta en sjåfør å stoppe et kjøretøy, antas en konstant hastighet av retardasjon, er prosessen å dele opprinnelig hastighet (i fps) med hastigheten av retardasjon. Det kan hende du vil bruke vår kjøretøystoppavstandskalkulator til å gjøre faktiske modellberegninger. 60 MPH 88 fps. (fps1.467 MPH). Hvis kjøretøyets retardasjonshastighet er 20 fpsps (i stedet for tidligere beregnet 15 fps), stopper tiden 8820 4,4 sekunder. Siden det er en 1 sekunders forsinkelse (kjørereaktjonstid) i å treffe bremsene dine (både gjenkjenning og reaksjonstid er ofte 2 sekunder), er den totale tiden å stoppe 5,4 sekunder til 6,4 sekunder. For å avgjøre hvor langt kjøretøyet skal kjøre under bremsing, bruk formelen på 12 initialhastigheten multiplisert med tiden som kreves for å stoppe. I dette tilfellet virker dette å være .5 88,4,43,6 fot, pluss en reaksjonstid på enten 88 fot for en annen forsinkelse i reaksjonstid, eller 176 fot i to sekunder reaksjonstid. Det gir 281,6 fot eller 369,6 når det legges til basestoppavstanden på 193,6 fot. Hvis sjåføren er svært lydhør og tar bare et halvt sekund å reagere, blir avstanden redusert til 237,6 fot. Legg merke til at reaksjonstiden er en stor faktor siden den er ved innledende hastighet. Basert på ren matte er det tydelig at det er en veldig stor forskjell i de rapporterte ytelsestestene og virkeligheten. Forutsatt en decelerasjonsrate på 32 fpsps (1g), viser beregninger en bremsestopptid på 2,75 sekunder (8832). Avstanden som nå er beregnet, er beregnet til 121 fot, som er for alle praktiske formål, de publiserte resultatene, unntatt reaksjonstider. Den intelligente driveren vil feil på den sikre siden og gi rom for reaksjonstid og mindre enn perfekte forhold. Denne sjåføren vil også bremse bremsevitenskapene for å gi mer av en sikkerhetsmargin. Denne marginen kan redde liv. Vær oppmerksom på behovet for å reagere raskt. BrakingStopping DistancesAbout 247Sports Composite: 247Sports Composite er en proprietær algoritme som samler rangeringer og rangeringer som er oppført i det offentlige området av de store media rekrutteringstjenestene, og skaper bransjens mest omfattende og objektive prospekter og lagrangeringer. Om 247Sports rekruttering: Drevet av innovative teknologiprodukter, 247Sports sysselsetter en stab på mer enn 50 heltids rekrutteringsreportere og evaluatorer som rangerer og kompilerer data på nasjoners elite high school rekrutter. 2018 Spillerrangeringer Drevet av 247Sports Composite 2018 Recruiter Rangeringer Drevet av 247Sports Composite 2016 Fotball Rekruttering Kompositt Team RankingsWelcome to City-Data Ved å samle og analysere data fra en rekke offentlige og private kilder, var i stand til å lage detaljerte og informative profiler for hver by i de forente stater. Fra kriminalitet til værmønstre finner du dataene du leter etter på City-Data. City-Data ser over 14 millioner brukere per måned (juli 2016) og har blitt omtalt i 121 bøker, på CNN, WABC i New York, Bay News 9 i Tampa Bay og USA Today's Hot Sites, blant andre. Hurtig navigasjon FL TX NM AZ AK CA NV UT CO ELLER WA ID HI OK MT WY ND SD NE KS MN IA MO AR LA MS AL GA SC IL WI MI I OH TN KY NC WV VA PA NY ME VT NH RI CT NJ DE MD MA DC Etter kategori Nabolag Evalueringer Restaurantinspeksjonsresultater Interaktivt datakart endring siden 2k Laster inn data. vennligst vent Basert på 2005-2014 data Laster inn data. vennligst vent våre data i aksjon. City-Data Blog. Hvilke rare ting søker folk på Google Hvordan påvirker inntektsskattemigrasjonsmønstre Hvilke funksjoner er populære i hvilken type boliger I City-Data Blog. Våre forfattere bruker data til å svare på spørsmål du aldri visste at du hadde. Fra dumme, lette etterforskninger til kraftige økonomiske undersøkelser, dekker vi en rekke emner som alle kan nyte Våre forfattere, mange av dem Ph. D. Nyutdannede eller kandidater, skape lettlest artikler om et bredt spekter av emner. Våre byguider. Vil du planlegge en ferie Hva med å finne noe nytt å gjøre i din egen by Våre byguider er for deg. Våre guider gir generelle oversikter over byer over hele USA, samt detaljert informasjon om spesifikke attraksjoner, inkludert museer, restauranter, uteliv og mer. De inkluderer også praktiske råd om lokal transport, helse og medisinske tjenester. Theyre din go-to ressurs for å få mest mulig ut av en hvilken som helst by Finn byer som passer dine behov. Velg opptil 10 kriterier fra vår store database, angi ønsket rekkevidde med brukervennlige visuelle kontroller og begrens resultatene ved hjelp av flere tilgjengelige filtre. Bruk vårt bysammenligningsverktøy til å analysere og sammenligne to byer. Geografisk og statistisk data, demografi, nåværende og historiske verdier - det er alt her. Å bestemme hvor du skal flytte er enklere enn noensinne. Vårt drivstoffkalkulator gir deg mulighet til å bestemme mengden og prisen på drivstoff for en tur, samt sammenligne både tur - og årskostnader for to kjøretøy. Hva skjer i byen-data Vi har over 74 000 byfotografier ikke funnet noe annet sted, grafer av de nyeste eiendomsprisene og salgstrender, nylig hjemmeomsalg, en hjemmevurdering, hundretusenvis av kart, satellittbilder, demografiske data (rase, inntekt, forfedre, utdanning, sysselsetting), geografiske data, statsprofiler, kriminalitetsdata, registrerte kjønnsforbrytere, levestandard, boliger, religioner, virksomheter, lokalnyhetskoblinger basert på vår eksklusive teknologi, fødesteder til kjente personer, politiske bidrag, by statens økonomi, sysselsetting, vær, naturkatastrofer, sykehus, skoler og biblioteker. I tillegg til vår enorme samling av data har vi også laget våre Topp 100 bylister og topp 101 bylister. Disse listene rangerer byer i hundrevis av kategorier, inkludert inntekt, kriminalitet, mest homofile par, de fleste biler, korteste pendler, største hus, best utdannede beboere og mange flere. Vi har også tusenvis av tilfeldige bybilder levert av våre brukere.
No comments:
Post a Comment